Aan de rand van de stad was een eigenschappentuin….
Als theaterontwerper werk ik altijd met een tekst, een muziekstuk, een dans of wat woorden uit een andere discipline, waarna ik opzoek ga om mijn variant of die van anderen te vertellen, maar dan in beeld.
Ik denk bij het lezen van Toon Tellegen altijd alles door elkaar… Te gelijker tijd-heid, noem ik dat maar voor het gemak…Alles komt voorbij in een snel trein vaart. Even helder, als vaag en poëtisch tegelijkertijd.
De rijkdom, aan woorden en beelden die binnen glippen is een mooie voedingsbodem voor dingen vorm te geven die zelden onder woorden gebracht worden, laat staan in beeld gevangen. Maar als dat dan gebeurt, dan levert het hele mooie reflectie gesprekken op. Daarom is dit een mooie manier om met literatuur, beeldend en theatrale middelen te werken aan een gezamenlijke eigenschappentuin. Waarin ruimte is voor onderzoek naar persoonlijke eigenschappen, en die van de school en ze mogen best wat uitvergroot worden…
doel: Verschillende disciplines/ vakken aan elkaar leren koppelen,
competenties van de culturele ladekast leren toepassen en de Cultuurloper.
doorlopende leerlijn cultuureducatie te borgen in het onderwijs zonder extra werk druk.