Schoolmusical - Nathalie Bosters

Doelgroep
Groep 7, Groep 8
Tijdsinvestering
In overleg
Genre
Theater
Kosten
In overleg
AANBIEDER
Logo NSPIRE

Nathalie Bosters

NSPIRE
E: info@nspire.nu
W: www.nspire.nu

Nathalie Bosters verzorgt toneel/theaterworkshops op locatie, dus gewoon bij u op school. De workshops zijn geschikt voor een hele groep of meerdere groepen. Heeft u specifieke wensen of vragen, er is altijd een workshop op maat

Biografie Nathalie Bosters
Heeft sinds 10 jaar een toneelschool met gemiddeld 80/90 leerlingen. Is zangeres in de band RUM (Roept U Maar), NLP coach, toneelspeelster bij oa openluchttheater de Kersouwe en heeft drie grote kinderen. Jarenlang heeft ze gewerkt als kinderleidster. Met het eigen bedrijf Nspire verzorgt ze workshops op basis- en middelbare scholen, teamtrainingen, en geeft meerdere toneelcursussen met eigen voorstellingen. 

Mijn missie
Belangrijke waarden voor mij zijn: veiligheid, creativiteit en tolerantie. Ik vind toneel/theater een geweldig medium om mijn missie over te brengen: in een veilige omgeving kinderen uitdagen zich te uiten, zichzelf te laten zien. Meer ontwikkeling op het gebied van expressie bevordert de sociale/emotionele ontwikkeling, taal en lichaamsbewustwording, zelfvertrouwen en creativiteit.

De kinderen gaan actief samenwerken en leren elkaar op een andere manier kennen. Met respect voor de ander, oog hebbend voor ieders eigenheid. Dat voorbeeld geef ik ook in mijn workshops: ik sta hier, ik uit mij, ik ben OK en dat ben jij ook, dat zijn we allemaal. Zie elkaar, tolereer elkaar, waardeer elkaar.

Voorbereidende workshops op de musical
Al voordat er een rolverdeling is voor de (komende) musical werken we aan de basis. Het leuke is dat ieder kind deze workshops meedoet. Of ze wel of niet een rol gaan krijgen, muzikant worden of iemand uit het koor. Na deze workshops is de groep hechter. Je krijgt kinderen op een andere manier te zien. Ze hebben een heleboel vaardigheden geleerd die gaan bijdragen aan een goede, fijne musical. Leerkrachten/ouders die de musical gaan begeleiden zijn welkom om mee te doen.

Doelstellingen van de workshops (wat kunnen de kinderen straks)

  • je wordt je bewust van jezelf op het podium Je richt je lijf en je stem bewust naar het publiek, zodat ze je goed kunnen zien en horen
  • je weet waar je staat ten opzichte van je medespelers Laat jezelf zien, blokkeer elkaar niet, en hoe los je het op als dat gebeurt
  • je oefent het duidelijk spreken/articuleren Volume (durven) maken
  • je speelt samen Werkt samen. Zie de ander (ook vanuit je ooghoeken kun je kijken).
  • je wordt zekerder van je eigen houding, stem, handelen
  • je laat je niet afleiden Je blijft in je rol. Ook als je geen tekst hebt
  • als je stil spel hebt (geen tekst) dan ziet het publiek ook alles wat je doet je leert je concentratie en je spel het hele stuk door vol te houden. Dit wordt gezien
  • waar leg je je focus Wat is belangrijk Wat krijgt de aandacht 
  • je durft steeds meer te spelen/uit te beelden/je te laten zien
  • je gaat gesprekken improviseren
  • je weet wat een ‘witje’ is en leert hoe je ze kan voorkomen
  • je gaat werken met emoties