Nathalie Bosters
NSPIRE
E: info@nspire.nu
W: www.nspire.nu
Nathalie Bosters verzorgt toneel/theaterworkshops op locatie, dus gewoon bij u op school. De workshops zijn geschikt voor een hele groep of meerdere groepen. Heeft u specifieke wensen of vragen, er is altijd een workshop op maat.
Biografie Nathalie Bosters
Heeft sinds 10 jaar een toneelschool met gemiddeld 80/90 leerlingen. Is zangeres in de band RUM (Roept U Maar), NLP coach, toneelspeelster bij oa openluchttheater de Kersouwe en heeft drie grote kinderen. Jarenlang heeft ze gewerkt als kinderleidster. Met het eigen bedrijf Nspire verzorgt ze workshops op basis- en middelbare scholen, teamtrainingen, en geeft meerdere toneelcursussen met eigen voorstellingen.
Mijn missie
Belangrijke waarden voor mij zijn: veiligheid, creativiteit en tolerantie. Ik vind toneel/theater een geweldig medium om mijn missie over te brengen: in een veilige omgeving kinderen uitdagen zich te uiten, zichzelf te laten zien. Meer ontwikkeling op het gebied van expressie bevordert de sociale/emotionele ontwikkeling, taal en lichaamsbewustwording, zelfvertrouwen en creativiteit.
De kinderen gaan actief samenwerken en leren elkaar op een andere manier kennen. Met respect voor de ander, oog hebbend voor ieders eigenheid. Dat voorbeeld geef ik ook in mijn workshops: ik sta hier, ik uit mij, ik ben OK en dat ben jij ook, dat zijn we allemaal. Zie elkaar, tolereer elkaar, waardeer elkaar.
Toneel/theaterworkshops voor de bovenbouw
De kinderen maken spelenderwijs kennis met een aantal basisvaardigheden van toneel zoals concentratie, uitbeelding, fantasiespel, improvisatie en samenspel. Veel aandacht is er voor samenspel en groepsgevoel. Ieder kind heeft zijn eigen kwaliteiten en er is geen goed of fout. Ze gaan werken met uitingsmogelijkheden zoals hun stem, houding, mimiek en beweging. De kinderen worden uitgedaagd zichzelf te durven laten zien/horen. We gaan werken met emoties en het uitbeelden daarvan. De kinderen gebruiken hun eigen fantasie en dagelijkse situaties bij het improviseren en het uitbeelden. Ze leren hun aandacht richten en vast te houden op zichzelf en hun rol maar ook op de medespelers en het speelvlak. Duur: 60 minuten.